
Antykorupcja
https://www.antykorupcja.gov.pl/ak/aktualnosci/6111,Lapowka-za-czas-antenowy.html
02.05.2025, 03:23

Łapówka za czas antenowy?

Jak poinformowała gazeta Süddeutsche Zeitung jeden z
redaktorów niemieckiej stacji telewizyjnej NDR miał
przyjmować łapówki. Wziął rzekomo 200 tysięcy euro (775
tysięcy złotych) za załatwienie czasu antenowego. Jednak w
strukturze potężnego nadawcy radiowo-telwizyjnego uchodził
za osobę mało znaczącą i bez znajomości.

W sprawie redaktora kanału telewizyjnego NDR Gerda R., podejrzewanego o
sprzedajność, dochodzenie prowadzi prokuratura w Kilonii. Miał on przez 2,5 roku
przyjąć od holdingu Damp, zajmującego się turystyką zdrowotną, 200 tysięcy euro, jak
wynika z akt zgromadzonych przez organy ścigania.

R.  został  rzekomo przekupiony przez  byłego prezesa zarządu grupy Damp,  Carla
Hermanna  Schleifera.  Przeciwko  niemu  pod  zarzutem  przekupstwa  prokuratura
prowadzi  osobne  postępowanie.  Śledczy  uważają,  że  redaktor  za  pieniądze  miał
przedsiębiorstwu gwarantować czas antenowy.

Wstępna  kontrola  przeprowadzona  w  stacji  nie  potwierdziła  tego  podejrzenia.  „Z
obecnych  ustaleń  wynika,  że  brak  jest  niezwykłego  nagromadzenia  doniesień  na
temat firmy Damp”, wyjaśniła rzecznik prasowa NDR. Jest równie nieprawdopodobne,

Informacja
Strona znajduje się w archiwum.



by R.  mógł  mieć  wpływ na obecność  na  antenie.  Nie  był  ani  odpowiedzialny  za
ramówkę, ani w kilońskiej siedzibie kanału nie był znaczącą postacią.

NDR  postanowiła  jednak  prześwietlić  doniesienia,  w  których  przewijała  się  firma
Damp.  Redaktora  nie  zawieszono,  poproszono  go  tylko  o  wzięcie  urlopu.

Prokuratura ma prowadzić dochodzenie także w sprawie 2 kolejnych osób. Podejrzane
one są o pośrednictwo przy przekupstwie. Żadna z nich nie jest pracownikiem stacji
NDR.

Źródło: sueddeutsche.de (19.03.2010)


